Pakai topeng ini sekurang-kurangnya seminggu sekali boleh buat wajah kelihatan 10 tahun lebih muda

content Image

Sudah bukan rahsia lagi jika kulit wanita-wanita Jepun selain putih, sangatlah sihat. Kalian tahu kalau salah satu bahan alami yang mereka gunakan untuk memberi nafas baru kulit ternyata adalah beras.

Beras  merupakan sumber yang kaya  akan asam  linoleat  serta antioksidan yang  berfungsi meningkatkan pengeluaran  kolagen dalam  kulit.  Ini  adalah zat  yang mampu menjauhkan  kulit dari kerutan.  Di samping itu,  juga mampu  melindungi kulit dari kerosakan akibat matahari.


Dalam jumlah besar vitamin dan gamma oryznol juga terkandung dalam beras, yang mampu melindungi  kesihatan jantung dan menurunkan kolesterol.

Untuk mempunyai kulit yang sihat dan cerah seperti wanita Jepun, kalian boleh buat topeng beras untuk diaplikasikan pada kulit,  

Berikut bahannya: 

- 3 sudu makan beras 
- 1 sudu makan susu 
- 1 sudu makan madu 


Cara buat:

Setelah beras direbus, ambil air rebusan beras tersebut dan tambahkan dengan susu serta madu yang telah disiapkan sebelumnya.  

Aduk hingga rata, kemudian aplikasikan pada wajah yang kering dan bersih.  

Tunggu beberapa saat, selepas itu bilas dengan sisa air rebusan beras yang masih tersisa.


Gunakan topeng ini sekurang-kurangnya seminggu sekali untuk mendapatkan kulit yang nampak 10 tahun lebih muda. - [sumber Myilifstyle.com via: warungkopi.okezone.com]

Suka dengan ini?
|

loading...