Amazing, Tanaman Ini Dapat Bunuh Sel Kanser Dalam 16 Jam Sahaja

Kanser memang menjadi penyakit yang sangat menakutkan di zaman moden ini. Tahap pencemaran tinggi serta gaya hidup serba segera membuat perlembangan sel sel kanser di dalam tubuh berkembang cepat. Tak hairan jika kemudian muncul banyak jenis penyakit kanser.

Malangnya penyakit kanser ini boleh menyerang siapa saja tanpa pandang bulu, baik kaya atau miskin, termasuk anda. Tapi jangan takut kerana para ahli terus berusaha untuk mencari ubat yang mujarab untuk mengatasi kanser. Salah satunya adalah tanaman Artemisinin. Penyelidikan Life Science telah mendapati bahawa tanaman ini boleh membunuh sel sel kanser dalam masa 16 jam sahaja.

Tanaman Artemisinin ini merupakan tanaman turunan dari wormwood yanag sudah lama digunakan oleh orang China untuk merawat kanser. Henry Lai dan Narendra Singh yang meneliti manfaat Artemisinin dari University Washinton mencari walaupun kandungan tanaman ini boleh membunuh sel kanser payudara sebanyak 98% jika dimakan begitu sahaja. Sedangkan jika dilakukan ekstraksi boleh lebih cepat membunuh sel kanser. Sebagai gambaran seperti apa tanaman ini, adalah tanaman yang sering digunakan untuk merawat malaria di masa lalu.


Malangnya populasi tanaman ini kini semakin sedikit dan susan untuk dicari. Namu belakangan syarikat farmasi asal Perancis mula menanam tanaman ini seiring dengan diketahuinya kehebatan Artemisinin. [Via Beritafresh.com]

Suka dengan ini?
|

loading...